Hvordan er det at handle her?

Handelsbetingelser

Her kan du læse om dine lovmæssige rettigheder og særlige betingelser, som vi tilbyder. Vi har valgt at samle alle tekster på én side, så du kan printe dem samlet ud. 

- FRAGT & LEVERING
- BETALING
- ORDREBEKRÆFTELSE

- FORTRYDELSESRET (Udvietbytte service til jul til d. 10.01.2018)
- REKLAMATIONSRET
- OPLYSNING OM KLAGEMULIGHEDER
- PERSONDATAPOLITIK


Nedenstående er salgs- og leveringsbetingelser gældende for alle leverancer til forbrugere fra Bohea. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig (køber) og Tea by Bohea (sælger).

Fragt
Sikker fragt for 49,- kr.
Køber du for mere end 549,- kr. er ordren fragtfri.
Fragtpriser er kun gældende for privat kunder. Forhandlere se fragt efter login. 


Levering
Hurtig levering, vi sender din ordre efter 1-4 hverdage. Vi sender en mail til dig når pakken afsendes fra Bohea.
Din pakke bliver sendt med GLS, direkte til din hjemmeadresse, du har mulighed for at vælge Post Danmark og GLS Shop - som koster 69,- kr. Vi leverer i hele Danmark.
Har du ønske om at få pakken "stillet i garagen" eller lign. anbefaler vi at du lave en aftale med
Post Danmark om "Modtagerflex".
Ønsker du at få sendt varer til udlandet, kontakt os for nærmere information.

 

Leveringstidspunkt og transport
Levering af varer fra Bohea anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret. Forsendelsen af varer sker med den valgte fragt. Leveringstid 1-4 dage hverdage.

 

Risikoen for varerne
Risikoen for varer købt af Bohea overgår til dig, som forbruger, på leveringstidspunktet.

 

Betaling
Du kan betale med følgende betalingskort: Dankort, Visa Dankort og eDankortIngen ekspeditions- eller betalingskortgebyrer.
Beløbet trækkes først når dine varer afsendes fra Bohea™. Det er ikke muligt for Bohea™ at trække et større beløb end det du godkendt ved ordren. Alle priser i Bohea - på web-adressen http://www.bohea.dk - er inkl. moms og andre gebyrer. Priserne er dagspriser.
Alle aftaler med Bohea indgås på dansk.


Du kan også lave en bankoverførsel og vi sender varerne, når vi har modtaget din betaling på vores
Sydbank konto
Reg.nr.:      7116 Kontonr.: 1075040
IBAN:          DK8571160001075040
BIC/SWIFT: SYDBKDK22
Bemærk GEBYR ved PayPal som er = 2,60 kr/betaling + 3,4% af dit købsbeløb


Ordrebekræftelse 
Når du modtager dine varer er der vedlagt en ordrebekræftelse på købet. Du bør opbevare denne, eller en kopi et sikkert sted - da det er dit bevis på købet og da en kopi af ordrebekræftelsen altid skal medsendes i forbindelse med evt. reklamation, eller returnering.

Hvis du ønsker, at modtage en faktura, skal du sende en mail til info@bohea.dk

Fortrydelsesret

Du har ifølge købeloven 14 dages fortrydelsesret på varer købt på nettet, når du handler hos os. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare.
I ANDLEDNINGEN AF JULEN FORLÆNGER VI FRISTEN TIL OG MED D. 10.01.2018

De 14 dage gælder fra den dato du modtager varen. Dette gælder dog ikke fødevarer, da vi ikke kan garantere for kvaliteten af varer, der har været i andres forvaring end vores. Varer kan kun tages retur såfremt de er i ubrudt emballage.

Du skal inden 01.01.2018 give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb.
Meddelsen gives via
email: info@bohea.dk 
telefon: +45 70 777 007.
Eller benyt vores standard fortrydelsesformular RETURSEDDEL.. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan ikke fortryde blot ved at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give os meddelelse om det.

For god ordensskyld henviser vi til lovens standardformular omkring fortrydelses-returnering;  https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=160666#Bil3

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen til tidspunktet for varens levering hos Tea by Bohea.

Ved køb af de fleste af vores varer, herunder te, er den originale emballage en væsentlig del af varens værdi. HUSK derfor at sende varen tilbage i den originale og brudt emballage, for at være sikker på at du kan få alle dine penge tilbage.

Ved køb af de fleste af vores varer, herunder te, er den originale emballage en væsentlig del af varens værdi.

Har du sendt en vare ind til fortrydelse vil du få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger, om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse.

Undtagelser til fortrydelsesretten:
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen. Du mister derfor din fortrydelsesret, såfremt du bryder forseglingen på disse varer.

Varens stand, når du sender den retur:
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord - du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug. Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Tilbagebetaling af købsbeløbet:
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har betalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet. Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, med mindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
Bohea ApS

Østre Alle 6
9530 Støvring

Ved fortrydelse opfordres du til at udfylde og medsende vores RETURSEDDEL.
 
Har du sendt en vare ind til fortrydelse vil du få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse.

Reklamationsret
Vores varer er af høj standart og kvalitet. Købeloven giver dig 24 måneders reklamationsret, hvilket betyder at du kan klage over fejl, eller mangler ved et produkt indtil 24 måneder efter købet. Du kan enten få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Det er en naturlig forudsætning, at disse mangler ikke er opstået som følge af fejlagtig brug, eller anden uhensigtsmæssig omgang med produktet. Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen, og gøre os opmærksom på en evt. reklamation senest 2 måneder efter den er konstateret. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. For varer med begrænset holdbarhed, er din klagemulighed naturligvis begrænset til at være inden holdbarhedsperiodens udløb.

Er varen i stykker ved modtagelsen, refunderer vi de (rimelige) fragtomkostninger, du måtte have i forbindelse med returneringen. Kontakt os på mail:
info@bohea.dk, så fremsender vi returportoblanket.

Ved reklamation bedes du udfylde og medsende
RETURSEDDEL.

Har du sendt en vare ind til reklamation vil du få tilsendt en mail, når vi har modtaget varen. I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse.

Oplysning of klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Mette Svanberg (info@bohea.dk) fra Bohea ApS. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. 

Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen her:http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
 

Persondatapolitik 
Dine personlige oplysninger videregives ikke til tredjemand. Personoplysningerne er kun tilgængelige for ansatte hos Bohea™. 
Du har altid mulighed for at gøre indsigelse til de registerede oplysninger, og du har ret til indsigt i de oplysninger der er registeret om dig.
For at du kan indgå aftale med os på bohea.dk, har vi brug for følgende oplysninger:
Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

 

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Bohea™ ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

 

Den dataansvarlige på bohea.dk er Bohea ApS.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. 
Ved tilmelding til nyhedsbrev registrerer vi din e-mail adresse. E-mail adressen videregives ikke til andre.

 

Handelsbetingelser er senest opdateret den 01.08.2016